May 30, 2011

Velosport 3. tura

Pana la urma am reusit sa-mi fac timp pentru o tura cu colegii mei de la echipa VELOSPORTORADEA. Sambata 28 Mai, eu, Norbi si Zaki  am parcurs tura a 3-a din proiectul "Arii protejate din Bihor", traseul fiind : Oradea → Lăzăreni → Miheleu: Calcare tortoniene → Tinca → Gurbediu: Poiana cu narcise → Cefa: Parc Natural → Rădvani: Colonia de păsări → Oradea. La 10:40 am parasit Oradea spre Felix. Soarele era deja in elementul lui, si ne promitea o zi calda. Dupa prima ora am rezolvat cele 2 urcari ale zilei, dupa care am pedalat intr-un ritm lejer de tura. Pana la comuna Holod a mers totul bine, am gasit si satul Miheleu, doar calcarele tortoniene nu erau prin preajma ori s-au ascuns ca de vazut nu le-am vazut. De aici am luat-o pe un drum forestier spre un sat pe nume Caranzel, un sat care incepe deja din padure, parca ar fi un sat dintr-un film cu fantome. Dupa satul Caranzel am continuat drumul nostru mai departe, fara GPS bazandu-ne pe spusele satenilor. Unii chiar ne-au povestit despre amintirile lor din tinerete, speram ca n-au "feisbuk" la tara. In padure am reusit sa dam de un drum care parea sa nu ne duca nicaieri, totusi am insistat sa pedalam mai departe, si insistenta a dat roade, ajungand pe un drum forestier mai circulat. Ne-am ratacit iar, dar spre norocul nostru am gasit din nou pe cineva sa intrebam de drum si ne-a aratat directia corecta. La Tinca am ajuns dupa un drum cam lung in padure din care am savurat fiecare kilometru. La Tinca ne-am alimentat cu apa de izvor, cu povestile din tinerete ale localnicilor (tanti din Bucuresti) si am reparat si a 3-a pana a lui Zaki pe ziua respectiva. De aici ne-am dus sa vizitam poiana cu narcise - acum fara narcise, dupa care ne-am indreptat spre Parcul natural Cefa. Ceva fenomenal pe langa Oradea, pasari, pesti, capre salbatice si natura in sine, merita vizitat. Aici s-a terminat tura noastra, dupa care ne-am intors spre Oradea. Am avut de parcurs 30 km. La 8 seara am fost in oras si am prins si o furtuna de 10 minute care a fost binevenita pentru ca, oricum eram prea murdar. O sambata nemaipomenita, sa speram ca tura urmatoare o sa fie la fel de reusita.
PS: Pe durata turei am avut sansa sa testez o șa WTB, model Valcon 2011. Cu detalii revin dupa cateva  plimbari.


Bike route 781346 - powered by Bikemap 

No comments:

Post a Comment